Izgradnja zajedničke budućnosti: Osvrt na Business Matchmaker 2024. godine
Dana 24. i 25. travnja 2024. godine, Ekonomski fakultet - Zagreb bio je domaćin još jednog iznimno uspješnog događaja, Business Matchmakera. Ovaj projekt proizašao je iz suradnje Ureda za savjetovanje i razvoj karijera Ekonomskog fakulteta - Zagreb i eSTUDENTovog tima STARTER. Okupio je studente završnih godina studija i potencijalne poslodavce u dinamičnom okruženju osmišljenom za brzo i učinkovito povezivanje.
Ovo je već 6. izdanje Business Matchmakera čije su vrijednosti potvrđene kroz iskustva svih sudionika, kako studenata tako i poslodavaca. Ovogodišnje izdanje nastavilo se s istim ciljem - pružanje prilike studentima da kroz osmominutne intervjue razviju i unaprijede vlastite vještine samoprezentacije, dok se istovremeno poslodavcima omogućuje upoznavanje talenata s Ekonomskog fakulteta - Zagreb.
Na ovogodišnjem Business Matchmakeru sudjelovalo je 26 poduzeća raspoređenih u 6 skupina, oblikovanih prema poslovnim potrebama poduzeća te prema fakultetskim studijskim programima i smjerovima.
Poduzeća koja su sudjelovala na ovogodišnjem Business Matchmakeru su: Coca -Cola HBC Hrvatska, Deloitte d.o.o., Dukat mliječna industrija d.d., Grant Thornton revizija d.o.o., Henkel Croatia d.o.o., Hrvatska poštanska banka, d.d., INA-INDUSTRIJA NAFTE, d.d., Infobip d.o.o., Kaufland Hrvatska k.d., Konzum plus d.o.o., KPMG Croatia d.o.o. za reviziju, L'Oréal Adria d.o.o., Lidl Hrvatska d.o.o. k.d., Links d.o.o., Mazars Cinotti Audit d.o.o., Medtronic Adriatic d.o.o., METRO Cash and Carry d.o.o., Orbico d.o.o., OTP banka, Philip Morris Zagreb d.o.o., Pliva Hrvatska d.o.o., Privredna banka Zagreb d.d., PROMATIS software, Raiffeisenbank Austria d.d., Zagrebačka banka d.d. i Zagrebačka pivovara d.o.o.
Paula Putar, HR Generalist iz poduzeća Pliva Hrvatska d.o.o., istaknula je kako su osmominutni intervjui na Business Matchmakeru na prvu pomisao predstavljali izazov, ali su se pokazali vrlo korisnim alatom jer unatoč ograničenom vremenu, dobili su dobar uvid u kandidate i njihove vještine. Ključne karakteristike i vještine koje su tražili kod studenata bile su komunikacijske vještine, sposobnost prilagođavanja, timski duh te motivacija za područje studiranja i rad u tvrtki.
Leonarda Hanžek, predstavnica poduzeća Lidl Hrvatska d.o.o., sudjelovala je na projektu i prije nekoliko godina kao studentica, a sada na strani poslodavca. Ističe da je “projekt jedno odlično iskustvo na kojem studenti u opuštenoj atmosferi mogu prisustvovati razgovoru za posao, dok s druge strane poduzeća dobivaju uvid u njihove želje i interese”.
“Kandidati su fenomenalni, svi su puni znanja, volje, želje i ambicije. Smatram da je ovo super prilika za studente da nas pitaju što god ih zanima i da mi od njih dobijemo feedback kako bi znali što možemo dodatno unaprijediti i popraviti. Win win iskustvo kojem se rado vraćamo i nastaviti ćemo se vraćati.” zaključila je Ana Lijović, HR specijalistica iz poduzeća Orbico d.o.o.
Iva Križanac, studentica 5. godine sa smjera Financije, sudjelovala je u čak dvije skupine poduzeća te izjavila da se za intervjue pripremala na način da je istražila svako poduzeće i osmislila nekoliko pitanja za njih.
Ivan Saraga, student 4. godine, smjera Analiza i poslovno planiranje, kaže: “Na projekt sam se prijavio s ciljem da porazgovaram s predstavnicima poduzeća, da vidim što očekuju i koje su njihova želje. Dobio sam dobar inside od strane regrutera i stekao odličan dojam. Iskustvo za ponoviti.”
Zaključak svih studenata je da su na početku imali malu tremu, ali čim su počeli razgovarati s predstavnicima poduzeća, ona je nestala i sve je proteklo glatko. Studentima koji se planiraju prijaviti u nadolazećim godinama poručuju kako je ovaj projekt dobra prilika za upoznati se s poslodavcima, pogotovo za studente koji nemaju puno iskustva u intervjuima za posao.