BM2023: krataK pregled dva uspješna dana

Predstavnici poduzeća su bili ugodni i opušteni, a studenti zainteresirani i proaktivni, evo kako je prošao ovogodišnji Business Matchmaker.


Business Matchmaker jedinstveno je poslovno speed dating događanje koje je uz pomoć eSTUDENTa već ušlo u tradiciju zagrebačkog Ekonomskog fakulteta. Cilj projekta je povezati studente završnih godina EFZG-a s potencijalnim poslodavcima, kao i poticanje obostrane evaluacije kako bi studenti i poduzeća dobili korisnu informaciju za daljnji razvoj u poslovnom svijetu.

Ovogodišnji Business Matchmaker odvijao se kroz dva dana, 3. i 4 svibnja, a okupio je čak 26 poduzeća, lidera u svojim područjima, u 6 skupina prema odabranim smjerovima studijskih programa na EFZG-u. Događanje organiziraju Ured za savjetovanje i razvoj karijera Ekonomskog fakulteta - Zagreb i studentska udruga eSTUDENT

Prvi dan BM-a iz perspektive poduzeća

U prvoj skupini poduzeća, orijentiranih na studente Analize i poslovnog planiranja i Financija, našlo se i vodeće duhansko poduzeće u zemlji Philip Morris Zagreb d.o.o., a evo što su rekli o prvom danu BM-a iz njihove perspektive:

„U principu, kad gledamo ne samo ovogodišnji, nego i prethodni, BM je uvijek za nas bio veoma koristan i uzbudljiv. Mislim da obje strane, i studenti i poduzeća steknu vrijedna iskustva i obostrane koristi. Idealno mjesto za upoznati nove mlade ljude, željne rada i novih izazova! Što se tiče organizacije, sve je stvarno na vrhuncu kao i prethodnih godina“, osvrnula se Marina Kovačević iz Odjela za ljudske resurse.

U drugoj skupini, tražilo se pojačanje studenata Menadžerske informatike.,  

Smjerovi koji postoje na Ekonomskom fakultetu su nama jako zanimljivi iz perspektive poslovne domene u IT-u. Govorimo o menadžerskoj informatici, analizi i poslovnom planiranju kao dva ciljana profila. Međutim, zbog domena u javnom sektoru s kojima mi radimo i ostali profili koje smo danas vidjeli su pokazali dobro pozadinsko znanje koje se isto tako može pretvoriti u korisnost za IT kompaniju poput naše”, komentirao je Vedran Prpić iz Odjela za ljudske resurse Infodoma d.o.o.

Što kažu studenti?

O svom iskustvu govorio je Luka Drakulić, student završne godine na smjeru Analiza i poslovno planiranje.

Moram reći da čak i nisam imao tremu te sam izrazito zadovoljan cjelokupnim iskustvom. Rekao bih da su svi poslodavci bili odlični, opušteni i spremni nas saslušati”, a svim studentima preporučuje prijavu jer kako kaže: “Mislim da se studenti ne bi trebali puno premišljati, već da se odmah trebaju prijaviti! Ako ne dobijete ponudu za posao ili poziv u drugi krug, barem stječete iskustvo intervjua koje se inače tako lagano ne dobiva”.

Doris Atlija, studentica 4. godine na smjeru Marketing, okušala se u IT vodama iako je na marketinškom usmjerenju.

“Došla sam opuštena, ali tijekom razgovora me ipak uhvatila trema. Malo je vremena, a želiš reći sve bitno. Predstavnici poduzeća bili su jako ugodni, opušteni, iako su bili brzi u želji da si međusobno prenesemo sve bitne informacije. Nakon ovog događanja, postojat će određeno iskustvo u intervjuima za posao koji će uslijediti poslije fakulteta. Znat ćete što je dobro reći, a što nije te kako se možete bolje prikazati. Također, već nakon ovih razgovora postoji prilika za dobiti posao, možda čak i u području koje nije nužno vaš smjer.”

Drugi dan BM-a u novoj postavi

Drugi dan doveo je nova poduzeća, a i nove studente. Na pauzi prije eliminacijskog procesa Teo Šitin iz Medtronica, globalnog lidera u medicinskoj tehnologiji, objasnio je njihova očekivanja od projekta.

Mi smo jedna internacionalna tvrtka koja ima više područja djelovanja i raznih odjela, od prodaje do financija, sve što ima jedna velika korporacija. U principu, od Business Matchmakera očekujemo jednu izmjenu iskustava, a tek na intervjuu shvatite za što je netko. Od mladih ljudi očekujemo komunikativnost i spremnost na učenje.”

Sličnih očekivanja bila su i druga poduzeća, tako je i Marta Drenški, asistentica na Odjelu za ljudske resurse u Orbico d.o.o. otkrila:

U brojnim studentima vidimo potencijal i voljni smo s njima razgovarati ne samo u drugom krugu nego i kasnije u nekom otvorenom razgovoru. Prema našim dosadašnjim iskustvima BM-a, uvijek smo imali barem dvoje potencijalnih zaposlenika, a neki su to i postali. Isto očekujemo i ove godine.“

Otvorenost u komunikaciji kao značajnu prednost poslovnog intervjuiranja kroz BM istaknuli su predstavnici poduzeća kao i studenti.

Od velike nam je vrijednosti dobiti studente već u ranim fazama, bilo kroz praksu ili studentski rad u našim društvima kako bi nam kasnije bili prvi izbor prilikom zapošljavanja. Već prilikom intervjua kada im kažemo opis posla, jasno je jesu li ili nisu zainteresirani za funkciju. Oni koji jesu zainteresirani, s obzirom na veličinu naše grupacije i posla, moraju biti prilagodljivi i spremni na dinamičan rad i kontinuiran razvoj“, navela je Jagoda Pintarić Garača, voditeljica HR-a u CIAK Grupi d.d.

“Za traženje posla na ovaj način odlučio sam se, prije svega, zbog iskustva cijelog ovakvog procesa razgovora za posao jer je to nešto što do sada nisam prošao. Sami intervjui bili su dosta opušteni i, bez obzira na to što sam imao tremu, atmosfera je bila takva da za to nije bilo potrebe. Najbolje od svega je što sam na samome kraju dobio iskreni feedback, iskrene komentare o tome koje su moje kvalitete, a što bih možda trebao promijeniti, odnosno poboljšati”, rekao je Din Mušović, student četvrte godine BDiB studija.

Tijekom ova dva dana prostorije EZFG-a bile su ispunjene nervozom studenata prilikom čekanja svojih 6 minuta, iščekivanjem poziva naših volontera za drugi, duži krug razgovora i umornim, ali zadovoljim licima predstavnika poduzeća i kandidiranih studenata sa saznanjima da su ostvarili vrijedne kontakte pomoću kojih će dati svoj doprinos na tržištu rada.

 

Saznaj više!

Sve o projektu Business Matchmaker saznaj na službenoj stranici BM-a.Osim toga aktivni smo i na društvenim mrežama stoga nas možeš pratiti na Instagramu i Facebooku. Za sva pitanja kontaktiraj nas na business.matchmaker@net.efzg.hr!