Prošlogodišnji sudionik Business Matchmakera podijelio svoje iskustvo

Business Matchmaker je projekt koji provodi studentska udruga eSTUDENT u suradnji s Uredom za savjetovanje i razvoj karijera Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagreb u svrhu povezivanja studenata s budućim poslodavcem. Ovaj projekt predstavlja izuzetnu priliku za sve studente jer im pomaže pri razvijanju sposobnosti samoprezentacije, dok poslodavcima nudi mogućnost selektiranja najboljih kandidata na bazi četverominutnog intervjua na kojem stječu prvi dojam, a zatim i dubinskog dvadesetominutnog intervjua unutar kojega kandidati otkrivaju ostatak lepeze svojih kvaliteta.

Ove godine, drugi po redu Business Matchmaker održat će se 26. ožujka 2019. na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, a zainteresirani studenti mogu se prijaviti do 15. ožujka na službenoj stranici Business Matchmakera. Svoje iskustvo sudjelovanja na Business Matchmakeru podijelio je prošlogodišnji sudionik Daniel Jajetić.


Što misliš o konceptu Business Matchmakera (BM)? Kako ti se sviđa ideja razgovora s poslodavcima?

Koncept BMa mi se iznimno sviđa jer kroz face to face komunikaciju s poslodavcima možeš pokazati strast koju gajiš prema određenom području. Također, kompanije danas dobivaju na tisuće životopisa, a na ovaj način se puno lakše dolazi do izravne prilike za posao.


Kako si saznao za BM te kako su se pripremio za njega?

Za BM sam saznao od prijatelja, a za razgovor nisam pripremao nikakav govor koji bi naučio napamet već sam pročitao dosta knjiga o području za koje sam se prijavio i o NLP-u kako bi znao na koji način se odnositi prema poslodavcu.


Možeš li opisati svoj susret s poslodavcem?

Susreti s poslodavcima su bili provedeni u ležernoj atmosferi gdje smo se na početku jedni drugima predstavljali, a nakon toga sam pričao o području koje me interesira i kojim poslovima sam se u prošlosti bavio. Također, tijekom razgovora poslodavce se može pitati što oni očekuju i nude na budućem radnom mjestu, pa studenti tada mogu konkretno vidjeti pronalaze li se u tom području i kompaniji ili ne. Pri kraju intervjua sam naveo nekoliko knjiga koje sam pročitao i to je iznimno puno značilo poslodavcima jer se na taj način diferencirate od ostalih kolega i pokazujete dodatnu zainteresiranost za određeno područje koje vas zanima.


S kojim si sve poslodavcima razgovarao?

Razgovarao sam sa sljedećim poslodavcima: KPMG, Addiko Bank, Tisak i Zagrebačka banka.


Jesu li ti bile dovoljne četiri minute za predstavljanje?

Četiri minute su sasvim dovoljne da se upoznate s poslodavcem i saznate što nude i što očekuju od vas. Studenti ne trebaju unaprijed napamet naučiti što će govoriti o sebi pune četiri minute jer poanta intervjua u četiri minute nije da netko recitira sve o sebi već da student dokaže kako može voditi kvalitetan razgovor s razvijenim komunikacijskim vještinama i ima određeno znanje za područje koje se prijavljuje jer poslodavci ovdje gledaju na vas kao na budućeg kolegu koji će se na isti način razgovarati s budućim klijentima.


Zašto bi se studenti trebali prijaviti na BM?

Studenti bi se trebali prijaviti na BM ako žele raditi u top kompanijama u Hrvatskoj i zamijeniti teorijsko znanje s onim praktičnim. Ovakav pristup gdje poslodavci dolaze na fakultet i kroz neformalan razgovor vas upoznaju je puno lakši za studente jer nema te količine stresa kao kada studenti osobno odlaze u kompanije i sjede same u uredima s dvoje ili troje menadžera iz kompanije. Također, ako se dokažu dobit će priliku za internship, a kasnije postoji i mogućnost zaposlenja na neodređeno.


Imaš li savjet za ovogodišnje sudionike? Kako se pripremiti, što je važno spomenuti na razgovoru?

Ovogodišnjim sudionicima bi preporučio da budu autentični i pokažu pravoga sebe na intervjuu jer samo takvim pristupom mogu vidjeti dijele li isto razmišljanje s kompanijom ili ne. Bitno je da spomenete van fakultetske aktivnosti, volontiranje, studentske udruge i slično jer ćete tako ostati zapamćeni od poslodavca. Izniman plus je ako čitate knjige van fakulteta jer poslodavci to enormno cijene. Savjet kako da se pripremiti je taj da pročitate barem jednu knjigu o NLP-u i području za koje se prijavljujete. Najbitnije je da budete opušteni na razgovoru i jednostavno uživate u njemu.


Ako se želiš poput Daniela predstaviti budućim poslodavcima i pronaći praksu ili posao, prijavi se na Business Matchmaker jer prijave traju do 15. ožujka.